"Rutin dödar kreativitet"

Rubriken kommer ifrån en av mina favoritböcker (Pop Co av Scarlett Thomas). Själv saknar jag rutiner och längtar efter lite ordning i vardagen. Om jag har problem med min kreativitet så kan jag inte skylla på rutin. För stunden är min plan att vända på dygnet ett tag framöver. Förutom att jag måste bli klar med en massa saker tills imorgon som jag inte är klar med och därför måste plugga i natt så är det helt enkelt för varmt på dagarna. Värmen  gör mig slö och jag har en tendens att somna vid olägliga tillfällen (som när jag skulle behöva få gjort något viktigt som till exempel skolarbetet) och detta oberoende av att jag sovit en lång natt innan. Så min plan är att det inte ska va något problem om jag somnar under den äckligt varma dagen utan kan vara aktiv på natten istället. Ett nattdjur liksom, lite som en katt. Så nu ska jag vässa mörkerseendet (och pennorna) och försöka få gjort det jag måste få gjort tills imorgon. Rutin dödar kreativitet!

Kommentarer

Populära inlägg