Livsfunderingar

Det är en solig vinterdag i Sävedalen. Om en timma eller så ska jag vara kulturell och titta på Frida Kahlos målningar på konstmuseet. Ikväll ska jag och rota saker hemma hos mamma. Det känns som en ovanligt bra dagsplanering. Jag har börjat sova på nätterna igen och känner mig nästan som en normal människa. Livet har dock en tendens att gå andra vägar än jag kanske tänkt mig. Just nu står flera dörrar öppna för framtiden. Möjligheter är bra men någonstans måste jag bestämma mig för vad det är jag vill göra och var jag vill vara. Det är svåra val. Jag trivs så bra med där jag är just nu. Det är som en varm pausgrop från min i vanliga fall mycket stressiga tillvaro. Ett varmt lugn har börjat sprida sig inom mig. Ett litet värmeljus låga brinner sakta. Jag hoppas att jag kan ta med mig det ljuset på vägen.

Kommentarer

Populära inlägg