Jobba måndag!

Som så många andra anställda i kyrkans värld har jag ledigt på måndagar. Fast idag har jag jobbat. Det gör jag när jag ska ha ledig helg och det ska jag till helgen. För det mesta brukar jag vara ledig den måndagen ändå för jag ligger ofta back med att få ut mina lediga dagar (jag har 2 lediga dagar i veckan måndag+valfri dag och den där valfria dagen kör ihop sig ibland). Men den här gången ligger jag alltså inte efter med ledighet utan har jobbat idag.

Jag gillar att jobba måndagar. Det är skönt att hinna med pappersstök och en massa planering innan alla aktiviteter drar igång sen på tisdagen. Idag har jag flyttat papper och grejer till mitt kontor. Så nu är det ganska tomt på papper hemma. Jag bytte kontor efter jul och det gör att mitt nya kontor är ganska mycket röra. Speciellt eftersom det inte är rensat på gamla papper och grejer på hur många år som helst. Jag har skyfflat runt grejerna i garderoberna som finns där så att det nu inte står en massa kartonger och kassar på golvet längre. Där står istället den antika datorn med tillhörande skrivare. Är ganska mycket grejande kvar innan det känns hemtrevligt men nu är det åtminstone funktionsdugligt.

Angående secound hand-besöket i onsdags: Jag klarade mig från att köpa något alls. Var inne där i en kvart och hittade absolut inget jag ville ha utav de grejer jag skulle kika efter och jag hade inte tid att titta bland det andra.

Nu ska jag planera gudstjänster med min gudstjänstgrupp (man får en sådan när man blir medlem i Långareds Missionsförsamling). Det ska bli väldigt roligt. Dels för att jag får göra det i församlingen som Nicolina och inte bara som anställd men också för att det är lite andra än ungdomar med i gruppen, jag gillar människor i alla åldrar!

Kommentarer

Populära inlägg