Ledig mitt på dagen

En av de lite konstiga sakerna med att jobba som ungdomsledare är att jag ganska ofta är ledig mitt på dagen. Idag är en sådan dag. Under förmiddagen har jag suttit i personalmöte och diskuterat saker som att min läkare vill att jag sover mer, att veckan egentligen inte behöver fler dagar men definitivt fler kvällar och att ingen av ledarna från oss kommer att kunna åka på lägerplaneringen i kväll. I kväll ska jag iväg med lärjungaskolan GoOn. Det är fantastiskt och underbart. Jag får hela tiden se hur de andra i gruppen växer och utvecklas och jag lär mig dessutom något själv varje gång. Det är fantastiskt att få vara med där i jobbet!

Men nu på dagen är jag som sagt ledig. Det svåra med att vara ledig mitt på dagen är att komma ihåg att det är nu jag ska göra det där som "alla andra" gör när de kommer hem på kvällen. Handla, diska, träna, se på tv, höra av mig till familj och vänner. Det är nu. Och det känns (fortfarande efter ett år som ungdomsledare) inte alls naturligt att det är nu. Vilket gör att jag brukar vara ganska bra på att lägga de där sakerna på hög och sedan absolut inte göra det på kvällen när jag är trött och kommer hem. 

Därför har jag nu tömt kylen och laddat magen med mat och har tänkt att åka in till Alingsås för att kunna fylla på kylen igen. Blir nog en tur till Vinden också när jag nu har lite tid. Jag har en hel lista med saker jag ska titta efter där. Bland annat något att förvara alla vantar i. Risken med att gå in i en secoundhandbutik är det är svårt att komma ut utan att ha köpt något. Hoppas jag i alla fall klarar mig från onödigheter!

Kommentarer

Populära inlägg